Tips til å velge riktig CMS system

Med en eksplosjon av elektronisk innhold det er derfor en eksplosjon av Content Management Systemer (CMS) som kan hjelpe deg med å administrere dette innholdet, med tusenvis av leverandører å sile gjennom. Men de fleste CMSer kan fortsatt ende opp med å bli for dyrt, for vanskelig å vedlikeholde, og til slutt utilstrekkelig. Dette er ofte et resultat av kjøpsbeslutninger basert på teknologi, og ikke krav.

Så, hvordan velge CMS løsning? Du vil vanligvis sammenligne produktegenskaper, spør venner og kolleger, og se til ulike topp 10 rangeringer. I teorien bør dette være en utmerket måte å velge riktig løsning og noen ganger er det. Men innhold styringssystemer har eksistert i over to tiår og funksjoner og funksjonalitet for det meste begynner å bli vanlig. De spesifikasjonene som disse løsningene prøver å skille seg ut med, har til slutt lite å si for ditt behov. Og dette er grunnen til at de fleste løsninger du kjøper vil ende opp med å bli junked etter at de ikke klarer å gjøre det som er spurt av dem.

Å sikre en vellykket implementering og adopsjon, må CMS-løsning implementeres som alle andre store virksomheter program, med klare mål og systematisk planlegging mekanismer. Så la oss se på noen gode fremgangsmåter som bør være på alles sjekkliste før distribusjon noen CMS i organisasjonen.

Definer CMS mål

Før du installerer et CMS, er det ekstremt viktig å identifisere viktige forretningsmål som må oppnås. Forretningsmål kan defineres rundt parametre som produktivitet, effektivitet, kvalitet, ROI, eller merkevarebygging. Uten en klar visjon av forretningsmål, CMS implementeringer er svært sannsynlig til å mislykkes. Det er ikke overraskende å finne at de fleste CMS implementeringer ofte overshoot budsjetter og i det lange løp, bruker langt mer tid, energi og ressurser enn noen gang forventet – bare for å holde funksjonelle.

Tenk på dette trinnet som ferie i et eksotisk sted. Du kan gå på to måter: håper at når du kommer dit, vil alt du trenger og ønsker å gjøre venter på deg. Eller som de fleste av oss har tenkt deg deretter: hvor du skal bo, hvilke nettsteder du vil besøke, og finne alle de beste tilbudene i prosessen. Som gjør mer fornuftig for deg?

Vurder hvordan du vil presentere innhold

Det neste trinnet er å begynne å samle opplysninger om innholdet informasjon landskap. Snarere enn å se bare på teknologi, bør du se på hvordan prosesser, business regler, og innholdet er definert.

Med disse detaljene om innholdet informasjon landskap, kan parametere defineres for CMS valg. CMS kjøpt bør også lett integreres med flere systemer som påvirker dette landskapet, så vel som er nødvendig for å bidra til å oppfylle de definerte forretningsmål – som kampanjen styringssystemer eller CRM-applikasjoner. Den sequitur her er: ikke kjøp CMS før klart å definere dine behov. Du vil spare tid og ressurser med et klart tenkt veikart for å veilede deg.

Hvorfor burde du lære deg å kode i html?

Velg riktig CMS løsning for din organisasjon

Velge riktig CMS innebærer vurdering av en rekke faktorer, blant annet:

1. Brukervennlighet for brukere og IT-administratorer som enhver annen virksomhet program, avhenger suksessen av et CMS på adopsjon av sluttbrukeren samfunnet. Fageksperter (SMB) som ikke har teknisk kunnskap må være helt komfortabel med å bruke systemet for å oppnå nøyaktig det utseendet og føler de ønsker for innhold presentasjon. Tilsvarende må IT-administratorer enkelt kunne håndheve politikk på tvers av flere nettsteder ved hjelp av en enkelt konsoll, og integrere CMS uanstrengt inn i organisasjonens IT-landskap. Vurdere alles roller og ansvar og sørge for at CMS kan oppfylle disse kravene.

2. Speed distribusjon Det er en direkte sammenheng mellom CMS implementering / konfigurasjon tid og kostnader. Et CMS som krever omfattende koding vil definitivt øke implementeringskostnader. Derfor vil en CMS bare være effektiv dersom det kan raskt konfigurert og utplassert, og som sådan, krever minimal opplæring for bruk av ikke-tekniske fagfolk.

3. Total-cost-of-eierskap (TCO) De fleste organisasjoner gjør den klassiske feilen å kjøpe en CMS basert på lisens pris. Det virkelige arbeidet med å eie en CMS begynner etter område er levende og som sådan CMS vedlikehold / support utgifter langt overstiger innkjøpskostnader. Pass på å faktor dette inn i dine totale kostnader og vurdere TCO av et program for å komme fram til en avgjørelse.

Involver alle kritiske interessenter

Akkurat som det er viktig å ha støtte fra toppledelsen for CMS implementeringer, er det like viktig å stimulere til deltakelse i interne interessenter. Disse innholdseiere bør identifiseres og deres tilbakemeldinger på brukervennlighet leveraged å bygge og tilpasse systemet. Involvering ikke-tekniske SMB i utformingen av den nye CMS vil også bidra til å minimere motvilje mot å bruke systemet. Suksessen av CMS hviler på denne aksept av CMS av aksjonærene.

Derfor er det viktig å validere kildekoden.

Ta forbehold for at CMSet kan oppdateres

Som vi sa i trinn 3 det virkelige arbeidet i noen CMS implementering begynner etter lanseringen. Det er en topp i innsats nivåer i begynnelsen av eventuell gjennomføring – men for en relativt kort tidsperiode i forhold til den gjennomsnittlige CMS levetid.

Endre er en konstant med de fleste nettsteder og din CMS trenger å være så fleksible som organisasjonen, om dette er en enkel mal endre eller et helt nettsted redesign. Må du faktor i og forvente at du må ha en viss grad av service være det fra interne IT-avdelingen, Web byrå eller din programvareleverandør

På toppen av pågående støtte og styring, må du også grunnleggende søknad og infrastruktur støtte av installert programvare. Dette krever innsats av et dedikert team, med ansvar for å administrere maskinvare, programvare og nettverk.

For noen organisasjoner er dette ikke et problem: med dedikert interne team for HTML-mal opprettelse og endring, arbeidsflyt revisjoner, arkitektur endringer, site redesign støtte og opplæring, kan de forberede seg på det verste. Men for de aller fleste, er dette ofte oversett som en del av en pågående CMS implementering. Uten denne dedikert team små bedrifter ofte outsource disse «tjenester» til en tredjeparts leverandør, og legger til implementeringskostnader. For å unngå ubehaget ved overstiger budsjettet, må disse kostnadene være med i den totale implementeringskostnader.

Plan for the Future

Hvor skalerbar og fleksibel er CMS når det gjelder å innlemme nye funksjoner eller håndtere en eksplosjon av innhold? Du må sørge for at den valgte CMS partner / leverandør har den teknologiske båndbredde og kapasitet til raskt å kapitalisere på nye kommunikasjonsmedier.

Konklusjon

CMS implementeringsprosesser kan være en lang og energikrevende prosess. Følg retningslinjene illustrert her: klart definerte mål, prosesser kartlagt til programmet, mulige mangeler, og leter etter et tilpasset program med pålitelig skalerbarhet og fleksibilitet, kan du hjelpe deg å unngå noen vanligste feil og velge et riktig CMS for deg og din bedrift.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>